روزی طبیبی هندی در مجلس منصور کتاب طب می‌خواند، در حالی که امام صادق(ع) در آنجا حضور داشت. چون از قرائت مسائل طب فراغت یافت، به امام ششم(ع) گفت: دوست داری از دانش خود به تو بیاموزم؟ حضرت فرمود: «نه، زیرا آنچه من می‌دانم از دانش تو بهتر است.» طبیب پرسید: تو از طب چه می‌دانی؟ حضرت فرمود: «من حرارت را با سردی و سردی را با گرمی، رطوبت را با خشکی و خشکی را با رطوبت درمان می‌کنم و مسئلة تندرستی را به خدا وا می‌گذارم و برای تندرستی دستور پیامبر(ص) را به کار می‌برم که فرمود: «شکم، خانة درد است و پرهیز، درمان هر دردی است و تن را به آنچه خوی گرفته، باید عادت داد.»

طبیب گفت: طبّ جز این چیزی نیست. امام گفت: «می‌پنداری که من این دستورها را از کتاب‌های بهداشتی یاد گرفته‌ام؟ طبیب گفت: آری، امام فرمود: من اینها را از خدا فرا گرفته‌ام. تو بگو من از جهت بهداشت داناترم یا تو؟ طبیب گفت: البتّه من. امام(ع) فرمود: اگر این چنین است من از تو پرسش‌هایی می‌پرسم، تو پاسخ بده. طبیب گفت: بپرس.


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 21 آذر 1391برچسب:امام,صادق,طب,مو,جمجمه,سنتی,پیشانی,ابرو,چشم,بینی,لب,سبیل,ریش,دست,ناخن,قلب,شش,کبد,زانو,ساعت 11:45 توسط سید| |

 يك متخصص آسيب شناسي با بيان اينکه اگر حداکثر مدت دو سال از شروع بيماري ام اس گذشته باشد، امكان درمان قطعي به شرط رعايت کامل دستورات طب سنتي بسيار زياد است، گفت: براي درمان بيماري ام اس ابتدا اصلاح تغذيه بيمار و در کنار آن استفاده از داروهاي گياهي و رژيم‌هاي تقويت عمومي و عرقيجات مفيد لازم است.

دکتر حسن اکبري در گفت وگو با ايسنا ، با بيان اينكه ميزان شيوع ام اس بين 2 تا 150 نفر در هر 100هزار نفر است، گفت: سن بروز بيماري غالباً بين 20 تا 50 سالگي و در زنان شايع‌تر از مردان است.

وي با تاكيد بر اينكه اين بيماري داراي علائم متعددي است، گفت: علائم روحي و رواني و جسمي از علايم بيماري است و با پيشرفت بيماري ناتواني‌هاي فيزيکي و ذهني و ادراکي به وجود مي‌آيد.

اين متخصص آسيب شناسي با اشاره به اينكه بيماري ام اس يک بيماري با منشاء خودايمني است، گفت: در اين بيماري سيستم ايمني بدن در اثر نرسيدن انرژي کافي به سلول‌هاي ايمني قدرت تشخيص سلول‌هاي خودي را از دست مي‌دهد و بدن بر عليه پروتئين‌ها و سلول‌هاي خود فعال مي‌شود و آنها را نابود مي‌کند و علايم بيماري با ايجاد پلاک‌هاي پراکنده در ماده سفيد مغز و در اثر انهدام پوشش ميلين روي اعصاب مغز و نخاع به وجود مي‌آيند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي يادآور شد: اين بيماري با علائمي مانند شروع ناگهاني يا تدريجي کم شدن حس لامسه، ضعف و سستي در عضلات مختلف بدن، انقباض و سفتي و گرفتگي غيرعادي عضلات، اشکالات حرکتي (نامنظمي حرکات بدن)، اختلال درتکلم (تکلم بريده بريده)، نيستاگموس، دوبيني، تاري ديد، کاهش دقت بينايي، کاهش ديد رنگي، خستگي مزمن و دردهاي بدني، دردهاي بدني طول کشيده با علت نامعلوم، مشکلات مزمن در مثانه، روده و شکم، اختلالات عصبي، حس خارش، کرختي، گزگز، مورمور، سوزن سوزن شدن دردناک بخصوص در پاها نمايان مي شود. اين محقق و مدرس طب اسلامي – ايراني گفت: در طب جديد علت بيماري نامشخص است و درمان هم ندارد و داروها فقط در مديريت علايم بيماري کمک مي کنند ولي در طب اسلامي - ايراني مثل ساير بيماريها ريشه بيماري ام اس نيز در اختلالات تغذيه‌اي اعم از نوع غذاها، ترکيب غذاها و نحوه غذا خوردن و آشاميدن است لذا براي درمان بيماري ام اس ابتدا اصلاح تغذيه بيمار بر اساس رعايت کامل مثلث سلامت استوار است و در کنار آن از داروهاي گياهي و رژيم‌هاي تقويت عمومي و عرقيات مفيد استفاده و بتدريج ورزش وارد زندگي فرد مي‌شود.دكتر اكبري گفت: در صورتي که زمان زياد از دست نرفته باشد و حداکثر مدت دو سال از شروع بيماري گذشته باشد، امكان درمان قطعي به شرط رعايت کامل دستورات طب اسلامي - ايراني بسيار زياد است و در ساير موارد بهبودي نسبي حاصل مي‌شود.

نوشته شده در جمعه 17 آذر 1391برچسب:ام اس , استرخاء , فلج,ساعت 20:38 توسط سید| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com